שבוע 12 להריון


השבוע, העובר ממשיך בגדילתו וכעת הוא שוקל כ- 14 גרם וגודלו כ- 7 ס"מ. כל מערכות גופו קיימות וחלקן החלו לפעול.  

תינוקך ממשיך בהתפתחותו, מוחו של העובר ממשיך לייצר קשרים עיצביים והחל בייצור הורמונים, רפלקס המציצה והבליעה התפתחו, במקביל הכליות ושלפוחית השתן החלו לפעול. ואכן בשלב זה, ניתן לצפות באמצעות אולטרסאונד, כיצד העובר בולע מי שפיר ומפריש אותם חזרה למי השפיר כשתן.

בשבוע 12, רחמך ממוקם קצת יותר גבוה מהרגיל, מעל אגן הירכיים שלך, והוא ימשיך לגדול ולהעלות במשקלו בשבועות הבאים, וכל זאת זאת על מנת שיוכל להכיל את העובר שגדל מיום ליום. למרות זאת, הסובבים אותך יתקשו להבחין בהריון (אלא אם כן, זהו לא הריונך הראשון). אם נוספו למשקלך קילו או שניים, את בוודאי תרגישי צורך לבחור בגדים קצת יותר רפויים באיזור המותניים, השתדלי לדחות את קניית הבגדים. בקרוב מאוד, תשתנה מידה הבגדים אליה את רגילה.
חלק מהנשים ההרות, יבחינו בכתמי פיגמנטציה בעור הפנים או בצוואר, דעי כי זוהי תופעה נורמלית כחלק מההריון. המנעי מחשיפה לשמש ללא מסנן קרינה, חשיפה לשמש עלולה להחמיר את בעיית הפיגמנטציה בעורך.   
יתכן ובשלב הנוכחי של ההריון, נמצא בבדיקות הדם שלך, שאת סובלת מאנמיה, ולכן חשוב שתקפידי ליטול תוסף ברזל, אנמיה מתבטאת, בין היתר, בחולשה, עייפות וסחרחורות, ותוסף הברזל עשוי להקל עליך מאוד בהפחתת התופעות הללו. כמו כן, המשיכי ליטול חומצה פולית.

בשל השינויים ההורמונים בגופך, את עלולה לסבול מעצירויות הנגרמות מפעילות מעיים איטית וכמו כן מצרבות. קיימים כמה דברים העשויים לעזור לך בהפחתת הצרבות:

הימנעות ממאכלים חריפים ומארוחות גדולות
לעיסת מסטיק.
הימנעות ממאכלים מטוגנים או רווי שומן.
אכילת ארוחות קטנות ומזינות לאורך כל היום. 
הימנעות משכיבה אחרי ארוחה. תוכלי לישון עם הגבהה קלה של הראש.

בזמן ההריון, השתדלי לסגל לעצמך אורח חיים בריא הכולל תזונה בריאה ומאוזנת ואף להוסיף 500 קלוריות ביום, התמדה בפעילות גופנית, להמנע מעישון ואלכוהול ולהמעיט בצריכת מוצרים המכילים קופאין.

 
 
 

אולי יעניין אותך גם