שבוע 29 להריון


השבוע העובר שוקל 1,150 גרם ואורכו כ-40 סנטימטר. הוא ממשיך לפתח שומן מתחת לעורו, וככל הנראה, שמלבד קילוגרמים, התווספו אליך עוד תופעות לואי מטרידות מההריון.

בשבוע 29 להריון, יתכן ואת חווה סימפטומים חדשים כגון - עלייה חדה במשקל, צרבת, עצירות ואפילו טחורים. הצרבת והעצירות הם תוצאה של גדילת הרחם. רמות הפרוגסטרון העולות במהלך ההריון מרפות, בין היתר, את שרירי מערכת העיכול. בשל כך, יורדת תנועתיות המעיים, ומתפתחת עצירות. הטחורים יכולים להיות פועל יוצא של העצירות או בשל הלחץ המופעל על כלי הדם.
הקפידי לאכול כמה ארוחות קטנות ביום, זה יעזור לצרבות, וכמן כן, יבטיח שאת מקבלת את כל החומרים המזינים לעובר בטרימסטר האחרון של ההריון. כמו כן, תמצאי ששתייה מרובה של מים, מביאה להרגשה טובה יותר. הדבר עוזר גם במצב של עצירות ומונע אגירת נוזלים (בניגוד לאמונה הרווחת, ששתיית נוזלים אינה תורמת למניעת אגירת נוזלים).

שריריו של עוברך מתחילים להבשיל ולהתפתח. כך גם הריאות והמוח. היום יותר מתמיד הקפידי על תזונה בריאה, מאחר והיא חיונית וצריכה להיות במידה מספקת, עבורך ועבור העובר. העובר זקוק לתזונה ולמרכיבים המזינים בה, כדי להמשיך את התפתחותו לקראת הלידה.
כנראה שצברת עוד כ-10 קילוגרמים עד לשבוע 29 להריון, או אף יותר מכך. זכרי שהעלייה במשקל היא בלתי נמנעת בזמן ההריון, וזה לא הזמן לעשות דיאטה.

בשלב זה של ההריון, הקפידי לשים לב לתנועות של התינוק ולעקוב אחריהן. כנראה שאת כבר מזהה את דפוסי השינה והפעילות של התינוק שלך. אם מכל סיבה שהיא, את מרגישה או שמה לב, שתנועות התינוק חריגות או פחות נמרצות, פני לבירור אצל הרופא המטפל.

תקופת ההריון היא אמנם חוויה מרגשת שאין שני לה, ויחד עם זאת, יש בה רגעים גם פחות נוחים ולעיתים מעט מתישים. זכרי לפנק את עצמך בשבועות אלו ותמצאי את הזמן גם לבלות זמן איכות עם בן-זוגך.

 

 
 
 

אולי יעניין אותך גם