שינה טובה יותר בזמן ההריון


בתקופת ההריון, הבטן גדלה והמשימה "לישון טוב" הולכת ומסתבכת עם התקדמותו של ההריון. אז איך בכל זאת מצליחים להרדם?

אמנם, בזמן ההריון אין בעיה מהותית לישון על הבטן, אבל זה פשוט לא יהיה נוח. ועכשיו, כשהבטן שלך גדלה, נעשה מעט מסובך לישון בזמן ההריון, באותן התנוחות שפעם יכלת לבחור לישון בהן.

תנוחת השינה המומלצת ביותר היא שינה על צד שמאל. בתנוחה זו הרחם לא ילחץ על כלי הדם הגדולים שבגופך, והדם יוכל לזרום מליבך אל כל אבריך וכמובן אל העובר שבבטן.
שינה על צד ימין, אינה מומלצת (אך לא מסוכנת), מאחר וחלק מכלי הדם המרכזיים ממוקמים בצד ימין. כאשר את שוכבת על צד ימין, את עלולה לגרום ללחץ עליהם והדבר גורם לכלי הדם שלך לעבוד יותר קשה.
בחודשים המתקדמים של ההריון, לא מומלץ  לישון על הגב. הרחם לוחץ על איברים פנימיים וכלי דם גדולים, ולכן, בתנוחה זו קצב הלב עלול לרדת. בנוסף, משקלו של הרחם, לוחץ על הקיבה מה שעלול לגרום לצרבת או לגרום לכאבי גב.

ככל שתתקדמי עם ההריון, תמצאי את עצמך נעזרת בכרית או אפילו שתיים כדי להקל על הסימפטומים המתלווים להריון.
להקלה על צרבות, תופעה שכיחה מאוד במהלך החודשים המתקדמים של ההריון, נסי להשתמש בכרית, על מנת להגביה את הראש ואת בית החזה. כדי להקל על בצקות ברגליים, עוד תופעה מוכרת בהריון, תוכלי להגביה את הרגליים באמצעות כרית. אם את סובלת מכאבי גב תחתון תוכלי לשכב על הצד ולהניח כרית בין רגליך.

לפני השינה, עשי כל מה שעוזר לך להירגע. הימנע ממחשבות טורדניות והעסיקי את עצמך במחשבות משמחות ונעימות. כדאי גם להימנע מסרטי מתח או פעולה, ובכלל להמנע מכל פעולה אשר עלולה להשרות עלייך מתח. שינה טובה מתחילה ברוגע ונחת.
השתדלי להימנע מארוחות כבדות וחריפות, בעיקר לקראת השינה (רצוי לאכול ארוחה קלה, כשעה-שעתיים, לפני השינה) והמנעי מאכילת מזון חומצי, שומני ומתובל מידי העלול לגרום לצרבות ולתחושה כבדות, לא נעימה, אשר תפריע לך להרדם, ואף תשפיע על איכות השינה שלך.