צירי ברקסטון

צירי ברקסטון, או 'ברקסטון היקס' (Braxton Hicks) הם צירים מדומים אשר מופיעים בזמן ההריון, אך הם לא הצירים שיובילו אותך ללידה.

צירי ברקסטון אינם צירי לידה אמיתיים, אך הם אחד מהסימנים המרמזים על התקדמות ההריון והכנת הגוף ללידה הקרבה. צירים אלו, הם למעשה התכווצויות של שרירי הרחם. התכווצויות אלו אינן קבועות, ומטרתן להכין את שרירי הרחם לקראת הצירים האמיתיים שיובילו להתפתחות הלידה.
צירי ברקסטון מופיעים בצורה בלתי סדירה, ותדירותם אינה עולה עם הזמן, ולרוב הם אינם כואבים, להבדיל מצירי לידה אמיתיים. צירי ברקסטון מורגשים בבטן עצמה לעומת צירים אמיתיים שבדרך כלל מתחילים בגב/במותניים ורק אז עוברים לבטן.
עם התקדמות ההריון, תדירות צירי ברקסטון המדומים תלך ותגבר, עד שיגיעו הצירים האמיתיים לקראת הלידה.

צירי הלידה הם סדירים, ארוכים וכואבים יותר, עוצמת כאבם עולה בהדרגה ככל שמהלך הלידה מתקדם והם לא פוחתים בעקבות שינוי בתנוחה.

צירי ברקסטון מופיעים לרוב בשליש השלישי להריון, למשל בשבוע ה-16 להריון, בשבוע ה-28 להריון, או אפילו ממש בסוף ההריון- בשבוע ה- 35 להריון והלאה.

אם צירי ברקסטון גורמים לך להרגיש חוסר נוחות או כאב. את יכולה לנסות את השיטות הבאות כדי להקל על עצמך-
הצירים הללו לעיתים נובעים מחוסר בנוזלים בגוף. מאחר וידוע כי התייבשות עלולה לגרום לצירים. לכן, יש להקפיד על שתיית נוזלים בכמות מספקת. מומלץ לשתות לפחות כשני ליטרים של מים.
נשמי עמוק כשאת חווה את הצירים.
נסי לשנות את התנוחה בה את נמצאת, לפעמים זה עשוי לעזור.
שכבי על צד שמאל ובאופן כללי השתדלי לנוח, ידוע ששינה טובה בזמן ההריון תמיד מועילה ותורמת להתמודדות עם מגוון תסמיני ההריון.

הריון שבוע אחרי שבוע - בזמן ההריון - צירי ברקסטון