בחילות בוקר בזמן ההריון


אחת התופעות השכיחות בהריון הן בחילות בוקר המלוות לעיתים בהקאות.
לרוב התופעה תחלוף לקראת הטרימסטר השני בנתיים ליקטנו עבורך מספר עצות להקל עליך בתקופה זו.

הווסת איחרה, בדיקת ההריון יצאה חיובית אך לפני שהספקת למצות את ההתרגשות התחילה התופעה המטרידה של בחילות בוקר.
רוב הנשים יסבלו מבחילות הבוקר בתחילת הטרימסטר הראשון והן תחלופנה לקראת השבוע ה-14.
לעומת זאת, ישנן נשים שסובלות מהבחילות לאורך כל תקופת ההריון וברות המזל שביננו, לא יסבלו מהתופעה בכלל.
תדירות הופעת הבחילות משתנה מאישה לאישה ולעיתים אף מהריון אחד למשנהו.

אף על פי, שהבחילות עשויות להופיע לאורך כל שעות היום, הן שכיחות יותר בשעות הבוקר, כאשר הקיבה ריקה.
ההסבר העיקרי להופעתן של הבחילות הינו השינויים ההורמונלים המתרחשים בגוף האשה ההרה.

ישנן מספר דרכים אפשריות להקל על תחושת הבחילה בתקופה זו:

- ראשית, אכלי ארוחות קטנות וקלות לעיתים תכופות יותר, המנעי מקיבה ריקה. אם את יוצאת מהבית, דאגי
  להצטייד במספר חטיפי מזון בריאים כמו ירקות חתוכים, קרקרים, פריכיות...יחד עם זאת, השתדלי לאכול מזון שאינו
  מטוגן או מתובל יתר על המידה מאחר והוא מקשה על מערכת העיכול.

- למרות הבחילה, נסי לאכול באיטיות ארוחת בוקר הכוללת קרקרים/צנים/טוסט בתוספת שתייה.

פעילות גופנית מתונה וקבועה משפרת את תפקודן של מערכות הגוף ובכללן את הנשימה ומערכת העיכול.כמו כן,  
  קיימים מספר תרגילי נשימה ביוגה המסייעים בהפחתת תחושת הבחילה.

- שתי כוס מים עם מספר טיפות לימון בעת הבחילה.

- הגברת המנוחה.

הימנעי מעישון, צריכת אלכוהול וצריכת קפאין מוגזמת.

- השתדלי לשהות במקומות מאווררים/ ממוזגים. טמפרטורה גבוהה עלולה לגרום לבחילה.

- הקשיבי לגופך זהי והמנעי ממזונות וריחות המעוררים בך את הבחילה.

- שתיית תה ג'ינג'ר/ קמומיל אף היא יכולה להפחית את הבחילות.

זכרי - אם את מקיאה, עליך להקפיד על שתיית נוזלים לעיתים קרובות. אם אינך מצליחה לשתות, פני לרופא המטפל כדי למנוע התייבשות.
כמו כן, תמיד התייעצי עם הרופא המטפל לפני שימוש בתרופה המיועדת להקל על הבחילה.